02.12.2012

JUL

Jauda. Så var den her igjen. Julen. Eller den er iallefall på vei. Gjertrud Sand og hennes kasse med julpynt kan bare gå å legg sæ. Jeg har en ikea pose, som e rimelig stor, og en ullared pose som e iallefall dobbelt så stor som den ikea posen med julepynt. Og ikke nok med det, men det står ei pappeske som er rimelig stor som og er fylt opp med julepynt nede i kjelleren. Hvor all den julepynten kommer fra, det aner ikke jeg. Kjære i bakgrunnen med sine superblanke sko for han var ikledd dress og var klar for julebord da bildet ble knipset. Riktig så staselig og kjekk kjærest :)



 Fant fram nissene mine også. De lå selvfølgelig i den pappeska i kjelleren som lå innerst og under en drøss med andre pappesker. Der lå også adventsstaken (a.k.a. trappelyset hjem til oss)  og adventstjerna. Adventstjerna må vi vente med å henge opp til vi får kjøpt oss krok til å henge den opp i vinduet med. Det står også en nisse ute på verandan som følger med der, også har julekransen fått plass på inngangsdøren. Julegardinen er også kommet opp, selv om de kom opp sent i går kveld... Det går ikke så fort her i huset så de kom vel opp sånn i 23 tiden på kvelden. yeah yeah. De kom opp før 1 søndag i advent.


 
 Da vi var på ullared kom kjære over dette lyshuset. Han SKULLE ha det med seg hjem så da ble det som han ville. Lyser i mange forskjellige farger. Kjøpte oss også med to lysbilder. Jeg er så elendig på å ta bilder så det ble en video istedenfor av julebildene.
(for de som er født med idiot genet så er den nedenfor her)

 
 


Ellers i dag så har jeg ikke gjort det helt store. Vaska over gulvene og bakt colakaker. Colakaker er nå dritt å lage første gangen man lager de. Jeg har aldri bakt colakaker før og den første deigen havna i søpla! men det ble bra til slutt. Smakte rett å slett innmari godt. Mangler kakebokser for å ha de i, så jeg må få kjøpt meg det i løpet av de neste dagene i tilfelle det blir mere baking fram mot jul.

 I morgen er det avgårde til Trondheim for mat på egon og teateret etterpå :) gleder meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar