26.06.2011

Roadtrip





Turen på lørdag etter jobb gikk til Kolvereid. Aldri hørt om sier du? Ja hvis jeg ikke tar helt feil så er det norges minste by. Kart var utskrevet fra trofaste Gulesider.no og vi var klar for en aldri så liten roadtrip.

Været på turen var så som så, men det er vi vant til i trøndelag. Litt verre var det da vindusviskerne sto på full guffe og vi egentlig ikke klarte å se spesielt mye foran oss. Men det lettet da etterhvert og vi kunne fortsette å nyte kjøreturen.



En hel del med sau møtte oss også på veien. Dette er ingenting i forhold til det vi møtte. De bare lå i veibanen og tok seg en aldri så liten middagshvil. Alle ca tusen sauene vi traff på. Det må da være mer behagelig å ligge i gresset enn oppå asfalten??

Da vi endelig kom fra til Kolvereid hadde fruen i huset stelt i stand middag. Skinkesurret kyllingfilet med kremost. Herremin så god mat. Spiste selv om jeg egentlig var mett, men jeg bare måtte ha litt til.



På søndagen ble det da ikke så aller værst vær så vi tok oss en aldri så liten tur ut. Hadde det ikke vært for at kolvereid ligger så langt unna Trondheim og Verdal, hadde jeg ikke nøla ett sekund heller på å bosette meg der. Det er nærmest paradis på jord. For meg iallefall. Stille og rolig og en helt utrolig utsikt. Eneste minuset er all myggen og knotten. Fikk høre at barnehagene måtte ha ungene inne fordi det var for mye insekt. Da er det ille. Nå sitter jeg hjemme igjen og tenker at neste gang bør jeg ha frihelg og ha bestilt godvær og ha med meg grillmat og brenne meg biltur cd. Ja du skjønner det at radio signal og slike nymotens greier det er ikke-eksisterende på turen dit. Ikke engang P1 og P2 var å finne da vi søkte på radioen. Og da vi endelig fant en radiokanal var det så dårlig musikk at vi valgte å fortsette søket. Kost oss masse og håper på en gjentagelse om ikke så alt for lang lenge.

Fortsatt god søndag :)

1 kommentar: