29.10.2011

Host og hark

Er blitt så forkjøla som jeg aldri har vært før. Jo altså, jeg har vært forkjøla før, men aldri så forkjøla som jeg er nå. Starta på torsdag med litt ekkel i halsen. På torsdagskvelden var det så ille at jeg var sikkert på at min siste time var kommet. Så kom tidspunktet hvor det da var på tide og legge seg. Gikk og la meg sånn ca 2330 eller noe i den duren. Men jeg hold på å kveltes og fant rimelig fort ut at det å ligge ikke var spesielt gunstig. Så jeg sto opp igjen, gikk og la meg, sto opp, gikk og, la meg osv... Da klokka var 2 på natta tenkte jeg at kanskje en dusj var greit, for et er bestandig godt og dusje og legge seg etterpå. Også pussa jeg tennen samtidig for å få litt friskhet tilbake igjen i munnen, siden det var den som var grunnen til at jeg ikke kunne legge meg. BAD IDEA! hold særiøst på å drukne! klarte ikke å spytte ut tannkremen av munnen. nasty details, men sånn e det å vær forkjøla og døden nær.




På fredag gikk turen til trondheim og der fikk jeg servert pærelikør av far. Pappa mente det var bra for halsen.Tvang i meg ett halvt glass for det smakte grusomt. Men pappa har alltid rett. Kunne for første gang på lenge svelge ordentlig igjen på dagesvis og duådu så deilig det var. Men ett nytt problem oppsto. Mista stemmen. Fullstendig. Ikke ett eneste ord kom ut da jeg åpna kjeften lørdags morgen. Det ble bedre utover dagen, men fortsatt store problemer med å få sagt noen ting som helst. Kjære på sin side ler hånlig av meg når jeg prøver og fortelle noe å står å fekter tullig rundt meg for å prøve å få fortalt noe med kroppspråket. Spesielt vanskelig da vi var på tur hjem til verdal og han kjørte og strengt tatt måtte ha øynene på veien og ikke på meg. Men fikk da hvisket fram det meste av det jeg hadde på hjertet.I morgen er det middag opp til svigers. Ribbe. Må sjekke om julematen i år også holder mål. Beklager til kjæres foreldre at jeg ikke får sagt hvor god maten er, men jeg lover jeg skal lage mange gestikulasjoner og prøve å få fram noen MMMM lyder :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar