23.03.2013

baby oppdatering


Alle vet hvor plagsomt det er med hikke. Man står på hodet og holder pusten mens man drikker vann og svelger tre ganger og spiser bringebærsyltetøy og jeg vet ikke hva. Tenk så fælt det må være å ikke engang være født enda, og ha hikke. Baby har hikket i over 15 min, og nå synes selv mor det er litt plagsomt med all den hoppinga inne i magen.

Har vært på ny ultralyd og der fant de at baby var litt stor. 14% for å være korrekt. Da ble det å bestille time på legesenteret (ikke til fastlegen) for en såkalt  glukosebelastning. Møt opp fastende,måle blodsukkeret, drikk glukosevann (denne har jeg hørt skrekkhistorier om så jeg grudde meg veldig til det vannet. Men jeg syntes vannet var veldig godt så jeg hadde null problem med å hive i meg en halv liter. Pluss at etter 12 timer med fasting var jeg rimelig tørst), sette seg på venterommet for å vente i 2!!! timer, inn igjen for ny blodsukkermåling og litt snakk..Jeg har plagdes en del med at jeg blir fort sliten, svartner foran øynene,svimmel, blir veldig tungpust og vansker med å holde meg på føttene, og hadde ett sånn "anfall" da jeg satt på venterommet til legen. Ikke gav det seg heller. Så jeg forklarte hvordan jeg følte meg, og ble omtrent kasta inn på rommet til legen, hvor det ble målt blodtrykk og det ene med det andre. Kom fram til at dette kunne være svangerskapsmigrene uten at det kunne bekreftes. Hurra for det. Ikke noe som hjelper mot det heller så får bare la det gå over av seg selv. Spesielt artig når man beveger seg alene og kjenner ett anfall kommer.. Som f.eks på kjøpesenteret. 




32 uker gammel med hånda i bakgrunnen som rett etterpå havna i munnen. Elsker fortsatt tommelen sin.



Alt står bra til med baby selv om den er litt stor. Var til jordmora på vekstkontroll i går, fredag, og da var baby 17% større. Og den ligger i seteleie. Satser på at det er mye fostervann og at den ligger med hodet opp at det er derfor den siste målinga ble så stor. Enda en ny UL 8 april for å se det an litt bedre da. 

med tanke på at det er enda 7 uker igjen så er jeg vel kanskje litt større enn ønskelig.


 

Har gjort klart vogna til baby da og vasket klær. Ett helt tørkestativ med hvitt babytøy, og ett halvt tørkestativ med farget babytøy.  Skal gjøre klar senga også i løpet av kort tid og begynne å pakke sykehusbagen så smått.

 








 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar