11.01.2013

Babyklær


 Aner dere hvor mye klær som finnes til baby der ute? Alt for mye. Og jeg som har NULL peiling på babyutstyr og babyklær tenkte med meg selv at Phø, hvor vanskelig kan det være? Kjønnsnøytralt og i en passende str kan da ikke være rakettforskning. Å gjett hvor feil jeg tok. Jauda. Tok turen innom x-it eller name it eller hva den heter den butikken. Der har vi gutteklær til høyre og jenteklær til venstre. Kjempe enkelt for meg som ikke aner hva som befinner seg inne i magen( ja jeg skjønner det er en baby, men om den er blå eller rosa liksom). Gikk ut like fort som jeg gikk inn i butikken. De har bunad til baby da, og det hadde jo vært kjempestas om baby kom bittelitt før tiden og jeg kunne hatt med baby i vogn på 17 mai i bunad :P  Termin 14mai, så med min flaks kommer vel baby 17 mai. Det er vel ikke annet å forvente med to foreldre som møttes i en alder av 16 år på korpsnerdekurs fordi de spilte i korps. Antar at det finnes verre datoer å bli født på enn 17 mai. 24 Desember og 31 Desember ser jeg for meg er enda kjedeligere enn 17 mai. Selv er jeg født 2 april. Det er jo bare flaks jeg ikke ble en aprilsnarr. Har hørt noe om at gjennomsnittlig er det flere folk født på 1 april enn på noen annen dag... Aner ikke om det er sant. 

Vandret videre mot H&M. Der kan jeg jo se om de har mammaklær samtidig. Jeg har èn genser som passer meg og magen min. Jeg var litt nødt til å ha minst en genser til som kunne passe meg og magen. Gjerne flere gensere så jeg hadde litt å skifte imellom.



  Men slikt fører de ikke der. Slutta med det tydeligvis. Vårvarer på tur inn så da har man jo ikke bruk for gensere. Iallefall ikke med hel arm. Det blir jo alt for varmt å ha på seg på våren. Det at det er januar og forbaska kaldt ute enda, det burde jeg ha tenkt på litt før tydeligvis. Så håper ikke magen min blir større, for da har jeg ingenting å ha på meg til slutt. Så det ser ut til at jeg blir nødt til å snoke i skapet til kjære for å se om jeg finner meg en genser som passer som har arm helt ned til håndleddet.

Tuslet fordi mammaklær avdelingen og inn på barneavdelingen. Der endelig fant jeg noe kjønnsnøytralt av klær og i rett str. Tror jeg. Vanskelig å vite helt sikkert hvor liten eller stor baby kommer til å være ved fødselen. Kjøpte str 1-2 mnd (altså 56) så er jeg iallefall sikker på at det er stort nok. Plukka med meg det jeg syntes var fint og gikk for å betale. Kom hjem og viste kjære hva jeg hadde kjøpt. Tok bilde av klærne og sendte avgårde til ei venninne som også skal ha baby. Så stolt var jeg som hadde kjøpt klær til baby.  "så søtt. masse fine pysjer du har kjøpt".
 Pysj???? har jeg kjøpt pysj??? Joda. Jeg hadde kjøpt pysjer jeg. Tre stk til og med. Jeg ga litt opp babyklær der og da. Det må da for pokker gå an å skrive inni klærne på merkelappen om det er vanlig eller til natt. Men nå har jeg lært. Tror jeg. Men den til  høyre hadde jeg truffet blink på. Det er genser og bukse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar