19.01.2012


Så snør det litt igjen da. Da jeg kjørte til jobb i dag var det grå asfalt og jeg slapp og koste snø av bila. Var på jobb noen timer og da jeg kom ut fra jobb hadde bilen snødd ned! Jeg sto sikkert ti minutter og kosta snø. Men det er koselig med snø. Alt blir så stille og rolig. Nesten fredlig med snø. Det er så vanvittig hvor mye det snør når det først snør. Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker eller ikke liker vinteren enda. For det er jo innmari fint når sola skinner, det er litt kaldt og det er skikkelig vinter ut med mye snø. Men så har vi da de dagene som er grå med slaps og vindusviskere som prøver iherdig å få unna skittent veivann fra bilen foran også kommer man på at helv... man har glemt å etterfylle spyleveske og man egentlig ikke ser ut vinduet i det hele tatt. Det er flertallet av de dagene enn det er av de fine kalde solfylte dagene. Også lukter ikke vinteren like bra som sommeren.Ja jeg er litt sånn rar der. Jeg kan lukte vinteren. Lukter om det kommer snø snart. Sånn er jeg om sommeren og tordenvær også. Kjenner om det blir torden eller ikke. Det er merkelig med denne snøen. Har vi den ikke, etterlyser vi den. Og med engang den endelig kommer dalende er det full panikk og mas om at "det bli no ailler slut på den henne snøen heill næ! Hi kymmi nok nu". Jada syner jeg hører de inngrodde gamle verdalingene som aldri blir fornøyd. Men noe må vi da ha noen å klage på og er det bare været vi klager på så skal vi egentlig kunne si oss fornøyd.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar