07.07.2011

what to do?




Så.. hva gjør man en dag man plutselig skulle finne ut at man har fri og det regner? Gå på museum? nei trokke det. For å være helt ærlig aner jeg ikke om det finnes museum i nærheten av her jeg bor engang. Jeg var på Tautra da og så på kloster ruinene. Det regna og jeg betalte dyrt for det ene vaffelhjert med en liten klatt syltetøy på. Frister ikke til gjentagelse. Dra på hytta da? ÅNEI det glemte jeg nesten i forbi farten her... den er jo solgt :(


Strikke sokker kanskje? Det har jeg prøvd ca en million ganger før og jeg går lei etter den første sokker. Eller noe som helst annet innen strikking også forres
ten. Og sitte inne å se film, det gjør jeg hele vinteren så det kan jeg ta da. Men hva skal man finne på når det regner og man har fri en dag? Bowling å hele den pakka der, den er liksom litt sliten. Gjort det så mange ganger. Kjøpte meg telt da, men jeg har ikke fri i mer enn en dag max, så det utgår liksom litt det å. Ikke det at jeg bedriver telting når det regner altså.. Friluftsmenneske inni meg får skjeldent komme fram.Å husarbeid kan du bare glemme at jeg setter av en dag til å gjennomføre. Det blir gjort sånn sporadisk litt nå og litt da alikevel.
Jeg kan selvfølgelig sette meg ute på verandan og lage meg kakao og sitte under pledd der mens jeg ser på at blomstene mine drukner. Men jeg ser helst at blomstene mine får vann for å overleve, og ikke for å drukne. Blomster er ikke billig altså! Å siden det er sommer er det heller ingenting på tv.


Nei, jeg får heller vinne groteskt mye penger på eurolotto og flytte til min egen øy. Hvor regnet blir verdsatt og ikke uglesett. Å på den øya skal jeg ha en liten hytte med innlagt vann, noen palmer, båtforbindelse til land, ei hengekøye og en drøss med "Tina-bøker". Men fram til den dagen så blir jeg nok sittende inne mens det regner ute og tenke på den ene dagen da vi hadde sol og prøve å overleve på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar