04.07.2011

Bil på rømmen

Ja i dag etter jobb så måtte jeg da innom butikken å kjøpe med brød hjem. Parkerte bilen og gikk inn og til min store overraskelse at det var igjen brød på butikken. Ja for butikken her jeg bor pleier stort sett å ha ingenting av det jeg skal ha når jeg er der. Jeg sto lenge å lurte på hvilket brød jeg skulle ta.. Superbrød eller x-tra kneip. Superbrød eller eller x-tra kneip.. hmm. Det var det store spørsmålet da jeg sto der å mesket meg i brød. Endte opp med x-tra kneip. Billigst den.






Skal jeg bruke brødskjæremaskina også da kanskje? Hmmm. Ja det tror jeg kanskje at jeg må. Greit å ha ferdig oppkuttet brød. Så da svingte jeg også innom brødskjæremaskina en tur. Rett ved siden av brødskjæremaskina fant jeg jordbær. Norske jordbær.OOOO. Fristelsen var stor. Men jeg hadde ikke budsjettert jordbær så da måtte jeg til min store skuffelse bare ta med meg brødet og gå til kassen for å betale. Da jeg kom til kassen var det ei foran meg som hadde en del varer. I det hun skulle betale kom hun på at manglet dopapir. Så da måtte jeg vente litt til, slik at hun fikk hentet dopapir. Da hun endelig kom tilbake og skulle betale, valgte damen foran meg og betale med kort. "Kort utløpt" sto det. "HVA, UTLØPT??" Ja det er nok det. Du har ikke ett annet kort?, spør damen i kassen? "nei, du skjønne det at æ held på å fløtte så ting ligg jo overalt så det e mulig æ har fått nytt kort, men det veit æ jo itj kor ligg hen æ da. Nei, men ka gjør æ da? Æ får itj tatt med mæ varan hjem også kom tilbake etterpå å betal da?" Nei det går nok ikke sier damen i kassen.

PLUTSELIG kommer det ei dame springende inn i butikken å setter øya i meg å sier: BILEN DIN TRILLE. DU MÅ SKYNDT DÆ UT. å herrefaan. Bilen min. Kaster fra meg brødet på kassebåndet og løper ut. Bokstavelig talt.Heldigvis så bor æ på landet og damene har en tendens til å stå utenfor butikken å sladre litt(les mye) så en av de damene hadde heltemodig stilt seg bak bilen min og fått stoppa den. TAKK TAKK TAKK TAKK TIL DEG SNILLE DAMEN SOM STOPPET BILEN MIN PÅ RØMMEN. Jeg takket for at hun stanset bilen min og var litt skjelven etterpå. Ære være damen. Hadde det ikke vært for at jeg brukte så lang tid på å bestemme meg om hvilket brød jeg skulle ha, om jeg skulle skjære opp brødet jordbærfristelsen og hu damen foran meg i køa hadde husket dopapir og riktig kort hadde dett gått helt fint det. Uten noen som helst form for katastrofetiltak






Dette er ikke første gangen en bil er på rømmen. Casey rømte engang han også. Han klarte det nesten. Takk og lov for gjerder. Da bodde jeg ikke her, men en annen plass. Oppå toppen av ett fjell nesten inni en skog bodde jeg da. Det var vinter og jeg skulle på jobb. Tidlig på jobb skulle jeg. Jeg starta opp bilen slik at jeg fikk varma den opp og smelta litt is. Jeg går inn igjen også går det ca 7 minutter så hører jeg det braker litt utenfor. Får den litt ekle følelsen i kroppen, og går da ut for å sjekke hva det er for noe. Joda. da har casey bare trillet avgårde rett i gjerde. Takk og lov for det gjerde. For bakom det gjerdet går det ca 90grader rett ned også inn i en husvegg. Det kunne blitt dyrt. Ødela gjerde da selvfølgelig, men da jeg fortalte husverten min om det sa han at det var ingenting å bekymre seg over. Han hadde ekstra planker i garasjen han så det var ikke noe å tenke mere på. Han hadde ikke engang sett at gjerde var ødelagt før jeg nevnte det.

Heretter skal jeg være mer påpasselig og huske å sette på brekket, for neste gang smeller det nesten garantert!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar