29.05.2011

planter

Da har jeg vært på plantasjen og handla meg blomster. Skulle egentlig ha stauder, men jeg ser ikke forskjell på en vanlig blomst og en staude så det ble med disse her. Jeg er av den typen som kjøper fordi de ser pene ut. Om de skal ha mye sol, lite vann, mye skygge, mye vann og lignenede bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Jeg eier ikke grønne fingre! Og hva de heter er meg likegyldig.


Det var sol, blå himmel og plussgrader da jeg dro med meg kjære på plantasjen. Etter å ha kjørt i ti minutter plasket det ned såppas at vindusviskeren sto på maks og hadde problemer med å få unna alt vannet. Meeeeen like før vi skulle dra hjem igjen fra plantasjen så ble da været bra igjen. Helt til vi kom til verdal. Da skyet det over. Svarte skyer. Så håper på godvær snart så jeg får planta blomstene mine. Kjøpte også 200liter(!!) med blomsterjord. Jeg liker å tro jeg har stor hage med enormt blomsterbed. Jo, også kjøpte jeg sånn hagesett med spade og minirake. Så sommer, det e bare å komme for jeg har blomster å plante.

Handla blomsterfrø også. De er jeg litt spent på. Eier som sagt ikke grønne fingre så det ender vel opp som markmat, for blomster tror jeg ikke det kommer til å bli. Heldigvis så er det med sånn bruksanvisning på baksia hvordan det skal gjøres så det kan jo kanskje tenkes at jeg er heldig. Den som venter den vil se. Men som sagt så må det bli oppholdsvær før de kommer i jorda.
Tror det kan bli pent jeg. Plantasjen er en butikk jeg har null problem med å bruke penger på. De har så mye pent der. Kjære fant seg en grill.Gassgrill. Med vask.. Den var så dyr at plantasjen hadde ikke turt å sette på prisen engang. Å den var enorm. Den "lille" grillen vår(som egentlig er mer enn stor nok) ble plutselig ikke bra nok. Men det er vel en manneting det der med stor grill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar